Efekty kształcenia
Opis zakładanych efektów kształcenia dla studiów podyplomowych:
Efekty uczenia się dla kierunku studiów, poziomu i profilu z uwzględnieniem uniwersalnych charakterystyk pierwszego stopnia dla poziomów 6-7 określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji (Dz. U. z 2016 r. poz. 64 i 1010) oraz charakterystyk drugiego stopnia efektów uczenia się dla poziomów 6-7 określonych w rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 14 listopada 2018 r. w sprawie charakterystyk drugiego efektów uczenia się dla kwalifikacji na poziomach 6-8 Polskiej Ramy Kwalifikacji (Dz. U z 2018 r. poz. 2218).
Symbol | Efekty uczenia się | Odniesienie do uniwersalnych charakterystyk poziomów w PRK | Odniesienie do charakterystyk drugiego stopnia uczenia się PRK |
1 | 2 | 3 | 4 |
Wiedza: absolwent zna i rozumie | |||
SP_W01 | wybrane zagadnienia z zakresu technologii informacyjnej, a także rodzaje aplikacji internetowych oraz wykorzystywane w nich narzędzia i metody pracy | P7U_W | P7S_WG |
SP_W02 | pojęcia związane z humanistyką cyfrową i jej najważniejsze osiągnięcia | P7U_W | P7S_WG |
SP_W03 | budowę witryny internetowej, znaczenie bloga, dedykowanej strony docelowej (z j. ang. landing page) | P7U_W | P7S_WK |
SP_W04 | budowę tekstu użytkowego | P7U_W | P7S_WG |
SP_W05 | kategorie zagrożeń bezpieczeństwa w sieci, ich potencjalne skutki oraz odpowiadające im rodzaje zabezpieczeń oraz przepisy związane z zapewnieniem bezpieczeństwa danych i informacji w organizacji | P7U_W | P7S_WK |
SP_W6 | charakter zarządzania informacją i zasobami sieci w organizacjach | P7U_W | P7S_WG |
SP_W7 | zagadnienia sprzętowej i programowej konfiguracji systemów operacyjnych dla zastosowań komputera jako narzędzia w tworzeniu interaktywnych aplikacji prezentacyjnych | P7U_W | P7S_WG |
SP_W8 | mechanizm powstawania informacji | P7U_W | P7S_WK |
Umiejętności: absolwent potrafi | |||
SP_U01 | stworzyć i zarządzać stroną WWW | P7U_U | P7S_UW |
SP_U02 | stosować zaawansowane narzędzia do edycji tekstu i funkcje arkusza kalkulacyjnego, zaprojektować grafikę do druku i Internetu | P7U_U | P7S_UW |
SP_U03 | przeanalizować pod względem socjolingwistycznym różne formy wypowiedzi pisemnej i ustnej w przekazie internetowym | P7U_U | P7S_UW |
SP_U04 | prowadzić dyskusję opartą na argumentach, formułować wypowiedzi argumentacyjne i rozpoznawać przejawy manipulacji | P7U_U | P7S_UK |
SP_U05 | stosować zasady ochrony własności intelektualnej, prawa autorskiego oraz prawa Internetu | P7U_U | P7S_UW |
SP_U06 | przeprowadzić redakcję, adiustację i korektę tekstu, dokonać składu i łamania tekstu w programie Word, zaprojektować i skonstruować krótkie i obszerne wypowiedzi pisemne | P7U_U | P7S_UK |
SP_U07 | budować i wdrażać na potrzeby swojej organizacji systemy zarządzania bezpieczeństwem informacyjnym | P7U_U | P7S_UO |
SP_U08 | przygotować kompleksowe oferty wsparcia bezpieczeństwa informacji i zasobów sieci dla branży IT | P7U_U | P7S_UW |
SP_U09 | zarządzać kolekcjami i archiwami cyfrowymi, samodzielnie wyszukać i tworzyć nowe zasoby sieciowe; tworzyć, przetwarzać i zarządzać zasobami informacyjnymi | P7U_U | P7S_UW |
SP_U10 | wymienić, scharakteryzować oraz testować najpopularniejsze aplikacje wspomagające tworzenie aplikacji multimedialnych, jak również samodzielnie zaprojektować i stworzyć aplikację multimedialną | P7U_U | P7S_UW |
Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do | |||
SP_K01 | wykorzystania mediów (w tym Internetu i mediów społecznościowych) jako przestrzeni komunikacyjnej | P7U_K | P7S_KR |
SP_K02 | wyboru ścieżki rozwoju zawodowego | P7U_K | P7S_KO |
SP_K03 | krytycznej oceny posiadanej wiedzy oraz uznania przydatności uzyskiwania pogłębionej wiedzy do rozwiązywania praktycznych problemów | P7U_K | P7S_KK |
SP_K04 | pogłębiania wiedzy z z zakresu humanistyki cyfrowej oraz wykorzystania zdobytej wiedzy i umiejętności praktycznych w pracy zawodowej | P7U_K | P7S_KR |
SP_K05 | prowadzenia badań jakościowych które dotyczą m.in. potrzeb: społecznych, ekonomicznych, życia i zdrowia, konieczności, zbierania informacji o ograniczeniach, cechach, przeszkodach, oczekiwaniach, doświadczeniach itp. | P7U_K | P7S_KK |
UWAGA:
Przy określaniu efektów uczenia się dla studiów podyplomowych (tabela powyżej) możemy uwzględnić również inne efekty – spoza uniwersalnych charakterystyk pierwszego stopnia1 i charakterystyk drugiego stopnia dla poziomów 6-82 – wówczas nie ma odniesienia do żadnych symboli (3 i 4 kolumna tabeli powyżej).
Objaśnienia stosowanych oznaczeń:
1) Efekty uczenia się dla studiów podyplomowych:
SP_W01, SP_W02, … – efekty kształcenia z zakresu wiedzy
SP_U01, SP_U02, … – efekty kształcenia z zakresu umiejętności
SP_K01, SP_K02, … – efekty kształcenia z zakresu kompetencji społecznych
2) Uniwersalne charakterystyki pierwszego stopnia poziomów PRK
P = poziom PRK (6-8)
U = charakterystyka uniwersalna
W = wiedza
U = umiejętności
K = kompetencje społeczne
Przykład:
P6U_W = poziom 6 PRK, charakterystyka uniwersalna, wiedza
3) Charakterystyki drugiego stopnia efektów uczenia się dla kwalifikacji na poziomach 6-8 PRK typowe dla kwalifikacji uzyskiwanych w ramach systemu szkolnictwa wyższego i nauki po uzyskaniu kwalifikacji pełnej na poziomie 4
P = poziom PRK (6-8)
S = charakterystyka typowa dla kwalifikacji uzyskiwanych w ramach szkolnictwa wyższego
W = wiedza
G = zakres i głębia
K = kontekst
U = umiejętności
W = wykorzystanie wiedzy
K = komunikowanie się
O = organizacja pracy
U = uczenie się
K = kompetencje społeczne
K = oceny
O = odpowiedzialność
R = rola zawodowa
Przykład:
P6S_WK = poziom 6 PRK, charakterystyka typowa dla kwalifikacji uzyskiwanych w ramach szkolnictwa wyższego, wiedza – kontekst